בדיקה במרשם החייבים המוגבלים באמצעים 2024 הכיצד?

בדיקה במרשם החייבים המוגבלים באמצעים אפשרית לכל אדם. באפשרותכם  לבדוק האם אדם הוכרז על ידי רשם הוצאה לפועל כחייב מוגבל באמצעים ואת מועד ההכרזה, זאת בהתאם לתקנה 36ב לתקנות ההוצאה לפועל, התש"ם-1979 לפיה ניתן להגיש שאילתא לקבלת מידע ממרשם החייבים המוגבלים באמצעים באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגביה.

לצורך מה קיים מרשם חייבים מוגבלים באמצעים?

נראה כי המרשם קיים כדי לספר לציבור אפשרות לתהות בקנקנו של אותו אדם. אין ספק שבדיקה מרשם חייבים מגבלים באמצעיםשכזו יכולה לספק לכם אינדיקציה ראשונית לפני עריכת הסכם . אם יתברר לכם כי אותו אדם מוגבל באמצעים , אז קחו בחשבון שההתקשרות איתו ברמת סיכון גבוה למדיי ובמקרה כזה רצוי לא להתקשר איתו למשל בהסכם שכירות דירה או לכל הפחות לדרוש ממנו ערבויות ובטחונות הולמים לרבות ערבים טובים.

האם השירות כרוך בתשלום ואיך הוא מתבצע?

התשובה לשאילתה ניתנת בחינם אך כתנאי להגשתה עליכם לציין את מספר תעודת הזהות של האדם עליו מתבקש המידע כמו כן חובה על מי שמבקש את השרות להזדהות בפרטיו האישיים -שם פרטי, שם משפחה, ת.ז. וכתובת דוא"ל. את התשובה תקבלו למייל כעבור זמן קצר מאוד.

האם יש חשש שהאדם שביקשתי לבדוק אם הוא מופיע במרשם ידע שחיפשתי עליו מידע?

מניסיוני אין חשש למסור את המייל האישי ואת הת.ז שלכם לצורך הגשת שהשאילתה שכן מידע זה לא ייחשף בפני האדם או החייב שאת פרטיו תבדקו במאגר המידע הממוחשב.